نقد و بررسی کامل گوشی موبایل سامسونگ گلکسی ام 12 (samsung galaxy m12)
نوشته شده توسط : mina

samsung galaxy m12

گوشی سامسونگ گلکسی m12 که تا به حال با ظرفیت زیاد باتری و سنگین‌وزن بودن شناخته می‌شدند، پیش‌تر مورد توجه و اقبال خریداران قرار نمی‌گرفتند. حاالا با توجه بیشتر خود کمپانی به این سری از گوشی‌هایش، به نظر می‌رسد با وجود بهبودها و عرضه گوشی‌های متنوع سری M، مانند گوشی Samsung galaxy m12 ، با یک سری خوب و اقتصادی دیگر از سامسونگ مواجه هستیم. همچنین نمود توجه بیشتر به سری M از جانب سامسونگ را می‌توان به خوبی در گلکسی M51 مشاهده کرد.

اما سامسونگ کار سختی پیش روی دارد ، زیرا رقبای سرسختی همچون شیائومی و موتورولا در زمینه گوشی‌های اقتصادی درون این میدان وسیع حضور دارند. در ماه آوریل 2021، گوشی گلکسی M12 با مشخصات و قیمتی اقتصادی رونمایی شد؛ که از مهم‌ترین شاخصه های آن می‌توان به نرخ نوسازی 90 هرتزی و حجیم بودن ظرفیت باطری اشاره کرد.

در ادامه موضوعات زیر را از گوشی سامسونگ گلکسی ام 12 بررسی می کنیم.

  • طراحی
  • نمایشگر
  • دوربین
  • دوربین فوق عریض و عمق میدان
  • دوربین ماکرو و پرتره
  • دوربین سلفی
  • سخت افزار
  • نرم افزار
  • امنیت
  • اسپیکر
  • باتری

با ما همراه باشید تا به طور کامل به نقد و بررسی گلکسی M12 بپردازیم.

طراحی

گوشی گلکسی ام 12

گوشی گلکسی M12 از بدنه پلاستیکی مات، که ظاهری طرح‌وار با خطوط عمودی برجسته دارد ساخته شده که سر تا سر فریم m12 را پوشش داده است که لبه‌های گردی نیز دارد. گوشی گلکسی ام 12 ضخامتی حدودا 9.7 میلی متر و وزنی معادل 212 گرم را داراست که با توجه به حجم باتری بالا، وزن تقریبا متعادلی دارد، اما نسبتا سنگین است.

در قاب پشتی چینش مربعی دوربین به چشم می‌خورد که برآمدگی مناسبی دارد ؛ همچنین حسگر اثرانگشت هم در فریم میانی با کلید پاور ادغام شده است. با یک نگاه کلی به اطراف گوشی Samsung galaxy m12 شاهد کلید پاور و کلیدهای تنظیم صدا در سمت راست، درگاه سیم کارت ها در سمت چپ، میکروفون دوم در قسمت فوقانی و در قسمت زیرین هم؛ اسپیکر، میکروفون مکالمه، درگاه شارژ و جک 3.5 میلی متر صدا هستیم.

بهترین گوشی شیائومی برای بازی پابجی PUBG

نمایشگر

سامسونگ در گوشی ام 12 از پنل PLS IPS با نسبت تصویر 20:9 و رزولوشن HD پلاس استفاده کرده است که سایزی معادل 6.5 اینچ و تراکم پیکسلی 270 ppi را دارد. اما مهم ترین مشخصه این نمایشگر بهره بردن از نرخ نوسازی 90 هرتزی است که تجربه نرم و روانی هنگام کار کردن با گوشی را به کاربر القا می‌کند.

رنگ‌ها در این پنل نه آنقدر پویا و شفاف هستند و نه آنقدر کسل کننده و بی روح. البته از نظر روشنایی در محیط باز نیز شاید کاربر را دچار مشکل کند. به طور کلی نباید از کیفیت نمایشگرها در این رنج قیمتی انتظار زیادی داشت که این قضیه برای نمایشگر M12 نیز صدق می‌کند، زیرا عملکرد معمولی از خود نشان می‌دهد.

دوربین

گالکسی ام 12

 گوشی گلکسی M12 همانند برادر ناتنی خود یعنی A12 دارای دوربین‌های چهارگانه با چینش مربعی است که تشکیل شده از: سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی با دیافراگم (گشودگی دریچه) F/2.0، سنسور 5 مگاپیکسلی فوق عریض با دیافراگم F/2.2 ( زاویه پوشش 123 درجه) و سنسورهای ماکرو و عمق میدان هر دو 2 مگاپیکسلی با دیافراگم F/2.4 )که نسبت به نسل پیشین خود شاهد بهبود در تعداد دوربین‌ها و کیفیت لنز اصلی شده است.

رنگ‌های ثبت شده با دوربین اصلی کمی مصنوعی به نظر می‌رسند اما جزییات قابل قبولی دارند ولی از رنج دینامیکی خوبی برخوردار نیستند. همچنین کنترل نور نیز به خوبی انجام نمی‌پذیرد که در عکس‌های پرنور به اصطلاح شاهد سوختن تصاویر هستیم. در بخش زوم 2 برابری، جزییات خوبی دیده می‌شود اما در زوم 10 برابری با افت کیفیت زیادی مواجه می‌شویم.

بررسی مشخصات و قیمت گوشی Sumsung Galaxy A12 (سامسونگ گلکسی a12) را اینجا ببینید.

دوربین فوق عریض و عمق میدان

عکس‌های ثبت شده با دوربین فوق عریض نیز همچون دوربین اصلی‌اند؛ رنگ‌ها شاداب‌تر و کمی دورتر از واقعیت به ثبت می‌رسند. این لنز زاویه پوشش 123 درجه‌ای خوبی ارائه می‌دهد، اما با این تفاوت که عکس‌ها از جزییات زیادی نسبت به دوربین اصلی برخوردار نیستند. در بخش شب نیز به‌خاطر نبود قابلیت نایت مد تصاویر گرفته شده دارای نویزهای زیاد و روشنایی کمی هستند، به همین دلیل نباید روی عملکر این دوربین در شب حساب باز کنید.

دوربین ماکرو و پرتره

در بخش ماکرو با لنز 2 مگاپیکسلی روبرو هستیم ک از فوکوس خودکار پشتیبانی نمی‌کند و همین علت باعث تلاش‌های زیادی برای گرفتن یک عکس مناسب می شود. اما به طور کلی ثبت رنگ و جزییات قابل قبولی را شاهد هستیم. در بخش پرتره که عکس ها به کمک لنز تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی ثبت می شوند ، عملکرد مناسبی در این گوشی دارند. برش سوژه از پس زمینه راضی کننده است اما گاهی اوقات با خطا مواجه هستند.

دوربین سلفی

دوربین سلفی دارای سنسور 8 مگاپیکسلی با دیافراگم F/2.2 است که عملکرد فرا تر از انتظاری در بخش برش سوژه از پس زمینه و ثبت رنگ ها دارد اما در برخی اوقات دچار خطاهایی می شود که در این بازه قیمتی کاملا طبیعیست. عکس های ثبت شده در شب این دوربین نیز با توجه به نبود قابلیت نایت مد دارای نویز زیادی می باشند اما راضی کننده هستند. این سنسور قادر به ضبط ویدیو های 1080p با نرخ 30 فریم بر ثانیه نیز می باشد.

سخت افزار

m 12

قلب تپنده گلکسی M12 ، چیپست اگزینوس 850 با معماری 8 نانومتریست که از هشت هسته مرکزی با پردازنده گرافیکی Mali G52 برخوردار است.در بخش استفاده روزانه، گوشی galaxy m12 عملکرد رضایت بخشی از خود نشان می‌دهد و از پس اجرای اکثر برنامه ها بر می آید ؛ اما در بخش بازی طبیعتا به دلیل اقتصادی بودن تراشه ، عملکرد مناسبی ندارد و شاهد لگ، کندی‌های متعددی در برخی بازی‌ها همچون کالاف دیوتی (گرافیک و فریم ریت‌های متوسط به بالا) هستیم.

به طور خلاصه گوشی سامسونگ گلکسی M12 مناسب کارهای روزمره است که در نسخه‌های متععد با حافظه‌های 32 و 64 گیگ و حافظه‌های رم 3 و 4 گیابایتی موجود هستند که حافظه داخلی نیز از نوع eMMC 5.1 می‌باشد.

بررسی مشخصات گوشی هواوی P40 پرو - Huawei P40 Pro و نقاط ضعف و قوت آن را از این لینک ببنید.

نرم افزار

یکی از مهم ترین عوامل و دلایل برای برتری یک گوشی هوشمند، نرم افزار مناسب و روان آن دستگاه است؛ که خوشبختانه سامسونگ در این زمینه نسبت به رقبا عملکرد بهتری با تکیه بر تجارب خود دارد.

رابط کاربری اختصاصی سامسونگ One Ui 3.1 به همراه اندروید 11 نصب شده در گوشی سامسونگ گلکسی M12، قطعا تجربه خوبی در اختیار کاربران خواهد گذاشت، زیرا در حد و اندازه خود عملکرد مناسبی دارد و کاربر را اسیر لگ‌های متعدد در حین کار نخواهد کرد. گوشی Samsung galaxy m12 احتمالا دو بروز رسانی اصلی را در آینده دریافت خواهد کرد.

امنیت

این کهکشانی طبق معمول از دو روش امنیتی یعنی حسگر اثر انگشت و تشخیص چهره دو بعدی استفاده می‌کند. حسگر اثر انگشت از نوع خازنی می‌باشد که با کلید پاور ادغام شده و سرعت واکنش خوبی نسبت به دستورات دارد.

در بخش تشخیص چهره عملکرد خوب به نظر می‌رسد؛ اما سرعت و امنیت کافی نسبت به روش اول را ندارد. (در شرایط متفاوتی همچون خیس بودن انگشتان برای حسگر اثر انگشت و کم نور بودن محیط برای تشخیص چهره دو بعدی، کمی عملکرد مناسب خود را از دست می‌دهند.

اسپیکر

ام 12 

این دستگاه از یک اسپیکر تکی در قسمت زیرین خود بهره می‌برد که در هر دو بخش بلندی و وضوح صدا، عملکرد عادی و معمولی ارائه می‌کند و آن‌چنان خروجی صدای فراگیر و با جزییاتی نصیب کاربر نمی‌کند، اما وجود قابلیت Dolby Atmos می‌تواند تا حدودی دلگرم کننده باشد.

معرفی برند هواوی؛ تاریخچه، معرفی محصولات و جایگاه آن در ایران

باتری

آوازه سری M به باتری حجیم و پر ظرفیت‌شان برمی‌گردد که مشخصه‌ای ارزشمند است و گلکسی M12 هم از این قاعده مستثنی نیست؛ زیرا یک باتری با ظرفیت 5000 میلی آمپری درون خود جای داده که به طور متوسط می تواند تا دو روز در خدمت کاربر باشد. این باطری از شارژر 15 واتی که درون جعبه قرار دارد، انرژی لازم را می‌گیرد و شارژ شدن کامل آن حدود 2 ساعت زمان می برد.

جمع بندی

همان طور که مطالعه کردید ، گوشی گلکسی M12 مانند برادران نسل قبلش توانست شاخصه های سری M را با بهبود هایی حفظ کند اما با این تفاوت که مجهز به نرخ نوسازی 90 هرتزیست و همین علت برگ برنده آن محسوب می شود. اگر از گوشی خود انتظارات بالایی ندارید و ارگونومی هم چندان برایتان اهمیت ندارد و از آن طرف به یک صفحه نمایش با عملکردی روان و باتری با دوام نیاز دارید ؛ گلکسی M12 می تواند یکی از گزینه های مناسب برای خریدتان باشد.

 نظر شما در باره گوشی گلکسی ام 12 سامسونگ چیست؟

برای مشاهده مطالب بیشتر درباره تکنولوژی های روز دنیا از صفحه اول سایت ما دیدن کنید.




:: بازدید از این مطلب : 290
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 مرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: